21 iulie 2011

Om contra om: Tepe telefonice in Romtelecom

Azi am primit un apel telefonic prin care sunt anuntata ca, in urma tragerii la sorti numarul meu de Romtelecom a iesit  castigator pentru 10 000 Ron si apeluri nelimitate in retea timp de 12 luni.
Tepele telefonice sunt deja un lucru banal cu care  cu totii ne-am obisnuit si chiar ne plictisim daca nu auzim ca a pus si capra vecinului botul. Am ascultat cuminte la celalalt  capat de fir sa-si termine teparul repertoriul. Stiind ca orice teapa respectabila se termina cu : "...si acum pentru a putea intra  in posesia premiului trebuie sa..." ma asteptam sa imi ceara datelele personale de la maimuta pana in prezent sau macar  codul pin de la sertarul cu ciorapi. Mi-a cerut numele si un nr de mobil? precum si numarul celui mai apropiat oficiu postal.

Am zis si eu "oficiul de pe strada cutare..." ca nu stiu ce numar are si am intrebat mirata cum de asta e tot si nu mi se  propune o afacere "super avantajoasa" pe care imi convine sau nu trebuie oricum s-o fac pentru ca aceasta e singura  conditie pentru a putea intra in posesia premiului. Omul mi-a raspuns prompt ca nici vorba de asa ceva intrucat este vorba de  o firma serioasa si ca sa-mi demonstreze mi-a facut pe loc legatura cu o angajata a oficiului X. Aceasta cu o tehnica de  manipulare bine pusa la punct a inceput prezentandu-mi ce belea de noroc a dat peste mine si daca imi doresc acest  premiu. Nu prea stia ea bine cine e de fapt castigatorul , eu, mama, tata sau catelul, dar mi-am zis ca din moment ce au  extras doar numarul poate nu s-au mai interesat cine este titularul. Nu stia pentru ca oricum nu conta. Trebuia doar sa fie  cineva cu bani dispus sa plateasca TAXELE SI IMPOZITELE, asa a zis. Parintii mei , cetateni cumsecade, au tot timpul  taxele platite la zi, inclusiv excrocheria de asigurare obligatorie pentru casa, noua modalitate de luat bani cu japca, asa ca am  raspuns ca nu e nici o problema. "Perfect, pentru ca trebuiesc platite astazi pana la ora 15.00. Totalul este in valoare de 1  350 Ron si trebuie achitat azi dupa care va puteti ridica premiul." Daca a vazut ca am cam inceput s-o dau la intors a inceput  persuasiunea, adica platesc sau nu, pentru ca, vezi doamne, sa extraga alt numar de telefon, pentru ca premiul sa poata fi  inminat cat mai repede. Cum era normal, i-am cerut sa imi opreasca impozitul din castig, ceea ce , fireste era imposibil  intrucat extragerea a avut loc la Galati si bla,bla, bla. Nevrand totusi, sa-si piarda gasca de jumulit a inceput totusi o  negociere: cam de ce suma dispun, poate reuseste sa-mi faca discount.

 Cuvantul ademenitor "discount" are performanta ca vinde toate cacaturile de pe piata la pret dublu si in cantitati ce golesc  rapid rafturile supermaketelor de niste produse care, odata ajuns acasa, iti dai seama ca nici nu-ti trebuie. Oricata magie are  discontul are totusi un defect: nu se aplica in cazul impozitelor decat cu mici exceptii: atunci cand este vorba de sume mari  manipulate de excroci mari. Mai pot fi scutiti de impozit veteranii de razboi, handicapatii si artistii manelistii. Alti artisti premiati peste hotare, in tara n-au valoarea lor, asa ca isi platesc toate darile ca orice roman. Mai exista o taxa, aceea de a te fi nascut in  Romania, care este data de diferenta dintre taxele normale comparativ cu ale altor tari si cea pe care o plateste romanul.

Numai draguta de angajata, cica a postei se ofera cu mare darnicie sa-mi faca reducere a taxei pe prostie. Fiindca fata avea  de executat rolul ei i-am lasat telefonul porcusorului meu de Guineea care e totdeauna dornic de conversatie,sa pot baga un serci in gugal.

Ultima tragere la sorti a Romtelecomului a fost in 2010 unde cica s-a castigat un bmw (cine l-o fi castigat, de nu s-a auzit  nimic?). Rog, in numele meu si al cititorilor mei, daca exista vreun castigator al romtelecomului sa isi impartaseasca bucuria  si la noi pe blog. Fac eu cinste daca prezinta dovada scrisa sa ne minunam si noi. In regulamentul concursului, la sectiunea  Taxe si Impozite, organizatorul concursului se obliga sa se ocupe de plata acestora.

Dupa ce m-am informat bine am vrut sa iau telefonul sa-i dau si eu fetei cate ceva de luat in gura pentru tot neamul insa  m-am razgandit repede. Nu stiu daca ea mai era pe fir dar se pare ca vocea ei mi-a excitat purcelusul de Guineea asa ca  m-am repezit sa-i iau telefonul inainte sa faca vre-o prostie pe el.

Tu, omule care zici acum citind aceste randuri, las' ca asa va trebuie care alergati dupa castiguri nemeritate, bine va face! Pai, nu e char asa. Tragerile la sorti, daca se fac intr-adevar pe bune, fac parte din niste planuri de marketing ale companiei respective. Aceste fonduri nu sunt puse la bataie din banii de buzunar ai patronului si nici compania nu lucreaza in pierdere  de dragul consumatorilor. Astia sunt banii tai, ai mei si ai tuturor care folosesc si platesc cu varf si indesat pentru produsul  sau serviciile respective. Ti se pare normal ca un posibil castigator sa renunte la premiu de teama tepelor?

Excrocii mei au fost putin cam neprofesionistisi au facut un lant greseli mai mult sau mai putin sesizabile, dar de obicei planurile lor sunt fara nici o fisura. Ei isi  joaca rolul perfect incat sunt mai credibili decat in cazul cand un operator telefonic te-ar contacta pentru un premiu real. Sunt  multi oameni nestiutori dar cinstiti, poti sa lasi sa fie jefuiti in vazul lumii? Ai idee cati copii au fost pacaliti prin telefon? Copii nu  pot plati dar pot suna la numere cu suprataxa si sunt usor de atras in capcane. Poate fi copilul tau. Poate copilul tau nu a fost  inca pacalit dar cum sa creasca drept intr-o lume stramba? Cu inteligenta de care toti copiii dispun se va adapta rapid  devenind excrocul de maine mai fara scrupule ca cel de azi si te va insela chiar si pe tine. Pentru bunicii nostri morocanosi si  senili dar care toata viata au muncit cinstit, o asemenea veste le readuce bucuria ca nu mai sunt aruncati in afara societatii  si speranta de mai bine pentru putinele zile pe care le mai au. Populatia si asa indobitocita de griji si saracie asaltata zilnic de  sute de reclame luxoase este o tinta vulnerabila la perspectiva unui eventual castig. Nu e de mirare ca in astfel de conditii  creste numarul depresivilor si alienatilor mintali care la randul lor devin victime ale teparilor.

Animata de astfel de ganduri m-am hotarat sa actionez cumva. Dar cum sa faci cand nu ai nici un fel de informatii nici macar  un numar de telefon? Primul lucru care mi-a venit in minte a fost sa sun la Romtelecom. Mare gresala! E cumva ca si cum ai  cauta sa scapi de niste hoti adapostindu-te la neamurile lor. Desi este un drept al fiecarui utilizator Romtelecom sa poata accesa  numarul lor, numai celor perseverenti si cu ureche fina le este rezervat acest drept. Trebuie sa fi foarte atent sa nu scapi  vreun cuvintel pentru ca altfel nu mai stii pe ce tasta trebuie sa apesi. Taica-miu a folosit un timp Internetul lor dar daca pica  netul si nu reusea sa-i contacteze platea fara sa-l aiba si cateva saptamini. Nu puteai sa comentezi la factura ca raspundeau  ca nu au fost anuntati. Daca reuseai sa-i anunti reparau netu' si stricau telefonul pentru cel putin o saptamana. Poate credeti  ca exagerez sa dea bine in articol insa celor care nu ma cred pot sa le dau adresa de mail a omului sa va convingeti.

...pentru... apasati tasta... Ca si cum ar fi fost complici, dupa apasarea tastei : ..ne pare rau nu ati selectat nici o optiune...Am  apasat si tasta 1, si 2 si 3 si toate odata cu acelas rezultat. Am schimbat telefonul dar daca am pus prefixul ...numarul nu  este alocat... iar fara prefix ...incepand cu data de... folositi prefixul. Abia cu al 4-lea telefon am reusit... sa ascult o melodie  timp de 20 de minute fara sa ma enervez. In cele di urma, o operatoare s-a deranjat sa-mi preia apelul dar cred ca am apasat vreo tasta gresita - a lacomiei sau a nesimtirii. Deci, un posibil tepuit in numele Romtelecomului suna la ei si ei ITI PREZINTA  CELE MAI NOI OFERTE!!! nu le-a pasat nici cat negru sub unghie sa faca cercetari, sa intrebe despre ce fel de teapa era  vorba, daca am fost pagubita cu ceva, daca am spume la gura, nimic. Important era ca inca mai traiesc sa platesc in  continuare factura si sa trec la un plan tarifar mai MARE.

" Buna ziua, sunt x si am sunat sa va anunt o tentativa de frauda in numele Romtelecomului. Va rog sa-mi verificati ultimul  apel pe acest numar pentru ca...." Mi s-a raspuns ca se stie dar nu se poate face nimic pentru ca se suna de pe cartele..bla, bla, bla. Eu nu pot sa inteleg, daca in toate timpurile telefoanele au fost spionate si au fost bagati la bulau oameni nevinovati  numai pe baza inregistrarilor apelurilor cum de nu functioneaza metoda si in cazul excrocheriilor?

Operatoarea a inceput sa ma intrebe daca am rude in strainatate sau daca obisnuim sa folosim telefonul pentru convorbiri cu  strainatatea. Hait! "Vreti sa spunteti ca am de plata convorbiri internationale sau va referiti la vreo retea externa de excroci?" "Nu, dar am o oferta avantajoasa pentru dumneavoastra care include convorbiri internationale..." Am ramas fara cuvinte.

Dupa ce am reusit sa-mi adun si ultimile rezerve de autocontrol, am raspuns: "Multumesc, oferta este tentanta dar  momentan nu am nevoie de ea, scopul pentru care am sunat este cu totul altul...." Mi-a spus din nou ca asta e situatia nu se  poate face nimic si a inceput sa-mi prezinte la oferte: convorbiri nelimitate in week-end si televiziune prin cablu , internet la  promotie, lapte si miere in receptor plus caini cu covrigii in coada inclusi in abonament si alte pachete promtionale. Bine, fara  caini desi i-as fi preferat in locul latratoarei telefonice. Vazand ca nu am cu cine discuta i-am oferit si eu pachetul meu  promotional de injuraturi selectate de la mine din mahala si-am inchis.

Ce mai e de facut acum? Ultima oara cand am fost la politie pentru neplata pensiei alimentare pe cativa ani un sef care era  acolo a cerut calculatorul sa socoteasca suma de discutat. Era gata socotita si aranjata de mine intr-un tabel frumos in Excel dar poate aratam prea ca o infractoare ca omul n-a avut incredere. Pe cuvantul meu, cel caruia i se ceruse calculatorul a adus telecomanda de la  televizorul din dotare si a trebuit sa fie trimis din nou dupa calculator, exact ca in bancurile cu politai. Desi este o lege stricta  in privinta drepturilor copilului n-am fost despagubita pana in ziua de azi pentru ca in anul care a trecut solutionand problema,  copilul a implinit varsta majoratului. Atunci cand am fost desi stiam si adresa si numele paratului nu s-a facut nimic mai e  cazul sa mai ma duc acum sa reclam ceva nastiind mai nimic despre indivizii respectivi? Si-apoi daca nu sunt victima nu  exista nici inselaciune nici infractor.

Undeva, totusi va plange o victima si familia ei dar sper sa nu fie cineva drag mie. Poate sa fie sora ta, parintii tai, e in trend  sa nu-ti pese de altul asa ca voi avea sentimentul de superioritate mai puternic vazand cum altii isi iau teapa de prosti ce  sunt. Pe acest Ego se bazeaza reclamele pe care le voi primi maine care ma anunta ca sunt frumoasa daca folosesc  produsul x, sunt mai plina de viata daca folosesc tampoanele y, sunt cautata de prieteni daca sunt in reteaua z, iar produsul  zz trebuie neaparat sa-l incerc pentru ca s-a facut un sondaj care arata ca toti prietenii mei il folosesc si nu pot sa raman mai  prejos. Pentru a putea trai conform acestor standarde fie muncesc ca o sclava sa le maresc veniturile jefuitorilor, fie invat eu  insami sa trag tepe altora.

Ps. Cand scriam acest articol, la cateva ore de la incident a sunat din nou telefonul. Vocea placuta a celei ce se pretindea a  fi angajata postei, acum cu alt nume incerca sa faca un sondaj. Tu ce ai fi facut?

2 comentarii:

  1. Ai amestecat două articole în unul singur. Am să mă refer doar la partea de escrocherie.

    Există regula de bun simţ că nu poate nici un reprezentant al autorităţilor să-ţi pretindă bani pe stradă. Poţi obliga un poliţist pe care-l suspectezi de mişmaşuri să te ducă la secţie, iar acolo va fi obligat să îţi scrie amenzi sau orice altă prostie doreşte el, spre exemplu.

    La fel cu minunatele concursuri: poţi cere să ridici premiul dintr-un magazin fizic de-al lor. Dacă sunt de bună credinţă şi reprezintă într-adevăr compania nu vor refuza. Escrocii vor încerca orice tertip să te convingă să faci TU plata întâi fără să-ţi poată demonstra că ai chiar câştigat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vorbind despre ROMTELECOM, sunt o societate comerciala de toata rusinea plina de HOTI, in urma cu aproximativ 1 an, am semnat un alt contract pentru a 2 a linie telefonica la care ei mi-au dat 20mb, telefon fix si nu in ultimul rand televiziune HDMI gratis la un pret acceptabil. Dupa cateva luni de zile mi-au bagat partea TV la plata cu suma de 41 ron(in contract gratis 2 ani), nu mai zic de internet care e jalnic, nu ai access pe foarte multe site-uri, viteza nu este aceeasi cu ce semnezi in contract, si multe alte inconvienente. Am facut recurs si am reziliat partea de TV, apoi la scurt timp le-am cerut sa-mi mute linia intr-o alta locatie unde am domiciliu, conform contractului (daca nu indeplinesc cerintele contractualui, se reziliaza fara taxa de reziliere). Contractul este pe 20mb vdsl, telefon fix sit tv hdmi gratis. Locatia unde am cerut sa fie mutata linia cea mai mare viteza e de 6 mb, DECI nu imi pot oferi, de unde rezulta conform contractului REZILIEREA.
    De ce le spun HOTI ?
    1. Televiziunea inca imi mai vine pe factura la plata cu toate ca e reziliata
    2. In urma neindeplinirii conditiilor contractului, mi-au spus ca imi dau alt pachet de 6mb si alte tarife mai mari bineinteles, si faptul ca nu se poate rezilia
    3. Pentru reziliere trebuie sa achit 2 taxe de 50 Euro pentru linia telefonica si 40 Euro pentru internet.

    Voiam doar internet de la ei, la care mi-au zis ca nu se poate doar internet, trebuie sa iau si telefonia fixa si mi-au dat si tv gratis. OK. Apoi la mutarea liniei, ei numi pot asigura 20mb si automat se reziliaza tot contractul, dar ei nu, nu ,si iarasi nu. Va oprim internetul si pastrati telefonia fixa. Unde esti Tepes Doamne?
    LOGICA !!!
    Daca tu nu mi-ai putut da Net fara Telefon atunci nici eu nu vreau Telefon fara Net de 20mb.

    RăspundețiȘtergere